כאשר גוגל מקדם אתר אינטרנט לתוצאות הראשונות, הוא לוקח בחשבון את:
1. יחס האתר לגולש (מספר קישורים באתר, מילות מפתח, וותק ועוד...).
2. יחס הגולש לאתר (מספר קישורים לאתר, איכות הקישורים, זמן שהייה ועוד...).
למערכת הניהול יש אפשרות להשפיע אך ורק על הקבוצה הראשונה, תוך שליטה על המאפיינים הנ"ל.
להלן מאפייני מערכת ניהול העונה על דרישות גוגל:
עריכת קישורים
קישור איכותי מפנה לדף אשר כולל את הביטוי שמופיע כקישור, וביטויים הקשורים אליו.
מערכת הניהול צריכה לאפשר הוספה, עריכה ומחיקה של קישורים, פנימיים וחיצוניים, בכל דפי האתר. כמו כן, חשוב שתתאפשר שליטה במאפיין TITLE, העוזר לגוגל להבין לאן הקישור מפנה.
עריכת תפריטים
גוגל הינו מנוע חיפוש "עיוור", אשר אינו "רואה" תצוגות ויזואליות של תמונות וסרטוני פלאש. בניית אתר אינטרנט תוך שימוש בתפריטים המורכבים מתמונה או פלאש, גורם ל"העלמתם" מעיני גוגל!
הדרך בה גוגל "מגשש" את דרכו היא באמצעות קריאת קוד האתר. לכן, מערכת הניהול צריכה לאפשר הוספת תגי ALT לתמונות, והערות לציון הטקסט המופיע בגוף הפלאש. כמו כן, חשוב שמערכת הניהול תאפשר בניה אוטומטית של תפריט האתר, כטקסט, אפילו בתחתית האתר באותיות קטנות לצד קרדיט "הקמת אתרים".
עריכת כותרת הדף וה-META
אחד האלמנטים החשובים ביותר בקידום אתר הינו תיאור מדוייק, בכותרת ובתגי ה-META.
חשוב שהמערכת לא תקבע בעצמה את המאפיינים הנ"ל, עפ"י תוכן הדף. למשל, פונקציה נפוצה קובעת את כותרת הדף לפי תגי ה-HEADER (למשל H1) המופיעים בקוד. פעולה זו שגויה שכן לא תמיד הכותרות המופיעות בתוכן הדף הן גם מילות המפתח שברצוננו לשבץ באתר.
מפת האתר
מפת אתר אינטרנט היא דרך "להרוויח" קישורים איכותיים ולהקל על הגולש באיתור המידע הנחוץ לו.
גוגל מעודדת כיום את שילוב המפה באתרי אינטרנט. על מערכת הניהול לאפשר העלאה של מפה שנוצרה ע"י Google Sitemap Generator (כלי של גוגל לבניית מפות), או לאפשר הוספה מותאמת אישית של מפת האתר, תוך בחירת מיקום ומאפיינים גראפיים.
נתיב האתר
"דע מאין באת, ולאן אתה הולך", אמר אחד מאבותיו של לארי פייג', נשיא גוגל. "ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון?" לפני גוגל כמובן.
מערכת הניהול צריכה להציג, בכל דף, את כותרתו (עדיף עם מילות מפתח) ואת כותרות הדפים המובילים אליו. כמובן שישנם דפים בהם נתיב האתר מיותר (הדף הראשי למשל), לכן צריכה להיות אפשרויות הצגה והסתרה.
תאימות W3C
איגוד האינטרנט הבינלאומי קבע מספר תקנים לכתיבת קוד, אשר שימוש בהם מעלה בצורה משמעותית את מיקום האתר בגוגל.
הקמת מערכת ניהול תוכן אשר מותאמת לתקן XHTML למשל, ומתקנת קוד שלא נכתב על-פיו, תחסוך הרבה שינויים עתידיים, תאפשר לנו להוסיף את אייקון ה-"Valid" הנכסף וכתוצאה מכך, תקדם את אתר האינטרנט שלנו בגוגל.
הקשת מילה בגוגל עשויה לגרום לסופה בקצהו השני של העולם, בדרך לשם מצטרפים אתרים העונים לקריטריונים המופיעים במאמר זה. בניית מערכת ניהול חכמה, המאפשרת שליטה לא רק על תכני האתר, אלא גם על מאפייני הקידום, תביא לדירוג גבוה בתוצאות גוגל.
1. יחס האתר לגולש (מספר קישורים באתר, מילות מפתח, וותק ועוד...).
2. יחס הגולש לאתר (מספר קישורים לאתר, איכות הקישורים, זמן שהייה ועוד...).
למערכת הניהול יש אפשרות להשפיע אך ורק על הקבוצה הראשונה, תוך שליטה על המאפיינים הנ"ל.
להלן מאפייני מערכת ניהול העונה על דרישות גוגל:
עריכת קישורים
קישור איכותי מפנה לדף אשר כולל את הביטוי שמופיע כקישור, וביטויים הקשורים אליו.
מערכת הניהול צריכה לאפשר הוספה, עריכה ומחיקה של קישורים, פנימיים וחיצוניים, בכל דפי האתר. כמו כן, חשוב שתתאפשר שליטה במאפיין TITLE, העוזר לגוגל להבין לאן הקישור מפנה.
עריכת תפריטים
גוגל הינו מנוע חיפוש "עיוור", אשר אינו "רואה" תצוגות ויזואליות של תמונות וסרטוני פלאש. בניית אתר אינטרנט תוך שימוש בתפריטים המורכבים מתמונה או פלאש, גורם ל"העלמתם" מעיני גוגל!
הדרך בה גוגל "מגשש" את דרכו היא באמצעות קריאת קוד האתר. לכן, מערכת הניהול צריכה לאפשר הוספת תגי ALT לתמונות, והערות לציון הטקסט המופיע בגוף הפלאש. כמו כן, חשוב שמערכת הניהול תאפשר בניה אוטומטית של תפריט האתר, כטקסט, אפילו בתחתית האתר באותיות קטנות לצד קרדיט "הקמת אתרים".
עריכת כותרת הדף וה-META
אחד האלמנטים החשובים ביותר בקידום אתר הינו תיאור מדוייק, בכותרת ובתגי ה-META.
חשוב שהמערכת לא תקבע בעצמה את המאפיינים הנ"ל, עפ"י תוכן הדף. למשל, פונקציה נפוצה קובעת את כותרת הדף לפי תגי ה-HEADER (למשל H1) המופיעים בקוד. פעולה זו שגויה שכן לא תמיד הכותרות המופיעות בתוכן הדף הן גם מילות המפתח שברצוננו לשבץ באתר.
מפת האתר
מפת אתר אינטרנט היא דרך "להרוויח" קישורים איכותיים ולהקל על הגולש באיתור המידע הנחוץ לו.
גוגל מעודדת כיום את שילוב המפה באתרי אינטרנט. על מערכת הניהול לאפשר העלאה של מפה שנוצרה ע"י Google Sitemap Generator (כלי של גוגל לבניית מפות), או לאפשר הוספה מותאמת אישית של מפת האתר, תוך בחירת מיקום ומאפיינים גראפיים.
נתיב האתר
"דע מאין באת, ולאן אתה הולך", אמר אחד מאבותיו של לארי פייג', נשיא גוגל. "ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון?" לפני גוגל כמובן.
מערכת הניהול צריכה להציג, בכל דף, את כותרתו (עדיף עם מילות מפתח) ואת כותרות הדפים המובילים אליו. כמובן שישנם דפים בהם נתיב האתר מיותר (הדף הראשי למשל), לכן צריכה להיות אפשרויות הצגה והסתרה.
תאימות W3C
איגוד האינטרנט הבינלאומי קבע מספר תקנים לכתיבת קוד, אשר שימוש בהם מעלה בצורה משמעותית את מיקום האתר בגוגל.
הקמת מערכת ניהול תוכן אשר מותאמת לתקן XHTML למשל, ומתקנת קוד שלא נכתב על-פיו, תחסוך הרבה שינויים עתידיים, תאפשר לנו להוסיף את אייקון ה-"Valid" הנכסף וכתוצאה מכך, תקדם את אתר האינטרנט שלנו בגוגל.
הקשת מילה בגוגל עשויה לגרום לסופה בקצהו השני של העולם, בדרך לשם מצטרפים אתרים העונים לקריטריונים המופיעים במאמר זה. בניית מערכת ניהול חכמה, המאפשרת שליטה לא רק על תכני האתר, אלא גם על מאפייני הקידום, תביא לדירוג גבוה בתוצאות גוגל.
שי מסיסטרנו, מנהל פרוייקטים באם.סי.טראנו.קום בניית אתרים המציעים בניית אתרי אינטרנט | עיצוב אתרים | שדרוג אתרים | בניית אתרים. ב אם.סי.טראנו.קום בניית אתרים מוכנים לקראתך כל אנשי המקצוע הנדרשים ל בניית אתרים יעילים וידידותיים למשתמשים.